Uncategorized

Co – blogger Ad Groot – Indiase muziek

Van mijn hand mogen jullie dan blogs verwachten over historie, geografie/geologie en reisbestemmingen, er zijn een aantal zaken die ik liever overlaat aan mensen die er verstand van hebben.

Mensen die voor bepaalde zaken gestudeerd hebben, die met hart en ziel al jaren bezig zijn met hun passie.
Jullie hebben al kennis gemaakt met Shinhu.
Nu is het tijd om de volgende co-blogger voor te stellen.

Ad Groot.

AD GROOT
Dat ik 11 jaar als galeriehouder werkzaam ben geweest zal voor een aantal mensen bekend zijn. Tijdens dit interessante werk heb ik kennis mogen maken met prachtig werk, maar even zo vaak met prachtige kunstenaars.
Een van hen was de Bergense kunstenaar Ad Groot.
Mijn echtgenote en ik waren tijdens een bezoek aan zijn atelier meteen helemaal weg van zijn door de natuur geïnspireerde werk.
Ad Groot - Geel Landschap.
Ad Groot - Rode Uien.
Ad Groot's atelier.
Wij zagen bijna abstracte landschappen in prachtige kleuren, waarin zijn fragmentarische voorstellingen van planten, dieren, mossen en koralen  leken op te doemen uit de verf.
Blij en trots waren wij dan ook toen Ad instemde met een expositie van zijn werk in onze galerie.
Dat Ad meer talenten had ontdekten wij kort voor de vernissage van die betreffende expositie.
Ad was een van de weinige Sitar spelers in Nederland.
En hij was niet alleen maar een bekwaam sitar-muzikant; hij bleek veel contacten te hebben met diverse andere muzikanten en ook zeer veel kennis te hebben van de Indiase muziek.
Onvergetelijk was de opening met de muziek van Ad.
Foto
En weer kruisen de wegen van Ad Groot en die van mij zich nu.
Op mijn uitnodiging om voor de site van GOZUIDINDIA een aantal blogs over de Sitar en de Indiase muziek  te schrijven reageerde hij enthousiast.

Jullie kunnen de komende tijd dus een aantal interessante blogs verwachten van deze kunstenaar / muzikant.
Als voorproefje kan men alvast deze video bekijken/beluisteren en zijn kunstenaars site bezoeken.

GOZUIDINDIA offers India tour packages to explore and experience real India.
Leave a Reply

